Tuesday, March 31, 2009

MEL: Print Random Quotes

Here is a script you can put into a shelf button to print out a random quote for you. I filled mine with animation quotes, so during those times when I'm stuck and waiting for an idea I can click through it a bunch of times and get some inspiration.


// Here we create the array to hold all the quotes, then add them below.
string $animation_quotes[] = {
"Here is a quote, notice the comma after the quotation marks.",
"Another quotes is right here.",
"'I can add things like this as well to put the author' ~Jay",
//Note, this last entry does NOT have a comma after the quote.
//If you get a syntax error, check for that sometimes it's easy to forget
"Be creative, put cool stuff in here!"
};

//Declare this as an integer, because rand returns a float
int $quote_choice;

//Get the size of your quotes array
$animation_quotes_size = `size($animation_quotes)`;

//Get a random quote
$quote_choice = `rand 0 $animation_quotes_size`;

//Print it out
print $animation_quotes[$quote_choice];

We've got one set up with tons and tons of animation quotes and it works well. Be sure to load it up with stuff so you don't get bored clicking through it. You'll be surprised how often you click it.

Edit: A related article involving printing your current selection as well as printing the size of the selection.

http://www.scriptswell.net/2009/09/mel-print-size-of-your-current.html

2 comments:

  1. thời cả dốc đứng trở nên cực kỳ náo nhiệt . Đội hình của thú nhân lúc này đột ngột bị tập kích , khiến bọn họ nhất thời không thể ứng phó , hơn nữa đây mới chỉ là kế hỏa công . Đám thú nhân bối rối không biết địch nhân ở trên cao có bao nhiêu quân , đã phục kích bọn họ sẵn chăng ?
    Diệp Âm Trúc lúc này cũng không có thời gian xem xét tình hình phía dưới , liên tục phối hợp cùng Ngân Tệ . Khi Ngân tệ đốt một thân cây là hắn lại lăn xuống phía dưới , do trên người có nguyệt thần thủ hộ ma pháp bào nên cũng không sợ ngọn lửa này .
    Khi đẩy chừng mười thân cây xuống phía dưới , ma pháp lực của ngân long cũng đã cạn , mệt mỏi quay trở lại bên người Tô Lạp , chui vào ngực hắn ngủ tiếp . Nhưng lúc này ‘ thành quả ‘ của nó tạo ra đạt được hiệu quả vô cùng to lớn . Diệp Âm Trúc khi lựa chọn hạ đổ những thân cây nào đều tính toán cẩn thận , đó đều là những cây cổ thụ lâu năm , cao ngất ngưởng , hđồng tâm
    game mu
    cho thuê nhà trọ
    cho thuê phòng trọ
    nhac san cuc manh
    số điện thoại tư vấn pháp luật miễn phí
    văn phòng luật
    tổng đài tư vấn pháp luật
    dịch vụ thành lập công ty
    http://we-cooking.com/
    chém gió
    ơn nữa thân đều có đường kính cực kỳ lớn . Nếu không phải Diệp Âm Trúc có bích ti sắc bén sợ rằng cũng không thể đốn ngã những cây này trong một khoảng thời gian ngắn như vậy .
    Những thân cây bốc cháy rơi xuống trở thành tai họa cho đám thú nhân , lúc này , cả con dốc đứng trở thành hỏa diễm địa ngục , khói đen bốc lên cuồn cuộn , bộ lông trên người thú nhân lại càng bắt lửa , khiến cho con số thương vong ngày một tăng .
    Thú nhân lúc này không có cách nào tiếp tục đi lên đỉnh núi , những thân cây bốc cháy thi nhau lao

    ReplyDelete

Scripting Topics

MEL (41) Maya (39) Scripting (32) Scripts (21) programming (14) Free Mel Scripts (8) MaxScript (7) Coding (6) Rigging (5) tutorial (5) 3ds Max (4) Python (4) Tricks (4) faceware (4) image metrics (4) Learn (3) Namespace (3) Namespacing (3) animation (3) facial (3) webinar (3) Code (2) GDC (2) Game Developers Conference (2) Multiple Namespaces (2) Print Selected Objects (2) Recursive (2) Removing Namespace (2) Return (2) Set Driven Keys (2) TOkenize (2) Tips (2) Toggle Background Color with MEL (2) animation tools (2) animators resource (2) deformers (2) learning (2) maya tools (2) mesh (2) modeling (2) nodes (2) procedure (2) script swell (2) transforms (2) Animschool (1) Attribute (1) Background Color (1) Beer (1) Blur (1) Character Setup (1) Check if an object exists (1) Class (1) Command Line (1) Constraints (1) Create SDK (1) Create a directory with mel (1) Data (1) Export (1) FilterString (1) Fix (1) Floating Slider Time (1) Functions (1) Get Maya Version MEL (1) Get Parent (1) Google (1) Holiday (1) How To Write To A Text File (1) Import (1) Incremental Save (1) Index (1) Joint Chain (1) Make Set Driven Keys (1) Maya Version (1) Modules (1) Objects (1) Orient Constraint (1) PYMEL (1) Parent (1) Parent Constraint (1) Point Constraint (1) Position (1) Print (1) Print Current Selection (1) Print Random Quotes (1) Print Selection (1) Print Vertices (1) Progress Bar (1) Progress Window (1) PyQT (1) Removing Spaces From Names (1) Scene File Name (1) Select Connections (1) Select Outgoing Nodes (1) Split Bones (1) Split Joints (1) St. Patrick's Day (1) String Array (1) System (1) Transfer UVs (1) Viewport (1) White Space (1) Windows Username (1) Zero Out Attributes (1) animButtonState (1) arrays (1) articles (1) auto key (1) better (1) blendshapes (1) break (1) confirm dialog (1) continue (1) convention (1) e3 (1) efficiency (1) error (1) eval (1) executable (1) fclose (1) fopen (1) fprint (1) games (1) improving (1) infinite loop (1) joints (1) listHistory (1) listRelatives (1) logic (1) loops (1) milestone (1) nodeType (1) objExists (1) recursion (1) rotates (1) rotations (1) schools (1) sculpting (1) setAttr (1) shout outs (1) source (1) source a script with a variable (1) speed (1) tech-artists.org (1) translates (1) video (1) warning (1) world matrix (1) worldMatrix (1)
 
Script Swell - Blogged