Monday, March 30, 2009

MEL Script: Adjust Background Color in Maya

Ever wanted a button to toggle the background color of your viewport(s) in Maya? We needed one the other day to toggle to white for playblasts/reviews and back to grey for working normally.

//
int $toggled_color ;
if($toggled_color == 0)
{
displayRGBColor "background" 1. 1. 1. ;
$toggled_color = 1 ;
}
else
{
displayRGBColor "background" 0.688 0.688 0.688 ;
$toggled_color = 0 ;
}
//

Middle mouse drag this into your shelf to make a button for it. It's currently set at White and Grey. You'll need to know the RGB values to change the colors.

Also check this out: http://www.scriptswell.net/2010/05/mel-jgviewportbackgroundcolor.html

2 comments:

  1. I had changed the default hotkey of alt + b , and lost the ability to cycle the background color. A quick inspection in the script editor revealed that you can type the following command to cycle the default Maya backgrounds. In the script editor, type:

    CycleBackgroudColor


    ReplyDelete
  2. là nhờ lòng kiên nhẫn .
    Thời gian chầm chậm trôi . Đội quân báo nhân lúc này còn cách đỉnh núi khoảng 300 thước , phía sau , phần đông thú nhân cũng bắt đầu lên núi , ngay cả bỉ mông cự thú cũng đã di chuyển .
    “ Phóng hỏa “ . Diệp Âm Trúc khẽ quát một tiếng .
    Tinh thần Tô lạp trao đổi với Ngân Tệ , một chanh sắc quang mang từ người Ngân Tệ lặng lẽ phóng thích , dĩ nhiên là chanh cấp ma pháp ‘ kháng cử hỏa diễm ‘ , không khí lạnh như băng xung quanh cũng trở nên nóng rực , những thân cây đổ xuống lập tức bị thiêu đốt . Sau đó Ngân tệ quay ra bốn phía xung quanh tiếp tục phóng thích ma pháp .
    Diệp Âm Trúc cũng bắt đầu hành động , dùng sức đẩy những thân cây bị cháy lăn xuống phía dưới chân núi . Đúng như Diệp Âm Trúc tưởng tượng , việc dốc đứng khiến cho những thân cây lăn xuống rất dễ dàng , khi va chạm với những cây cổ thụ khác thì lửa lại vẩy ra tứ tán , khiến những cây cổ thụ đó bốc lửa luôn .đồng tâm
    game mu
    cho thuê nhà trọ
    cho thuê phòng trọ
    nhac san cuc manh
    số điện thoại tư vấn pháp luật miễn phí
    văn phòng luật
    tổng đài tư vấn pháp luật
    dịch vụ thành lập công ty
    http://we-cooking.com/
    chém gió

    Biến cố đột ngột khiến đám báo nhân ứng phó không kịp , trong nhất thời hàng loạt những tiếng kêu thảm thiết vang len , mười mấy báo nhân phía trước đã bị thân cây lăn qua đè bẹp , sau đó lại tiếp tục lăn xuống công kích .
    Không thể ngờ rằng phương pháp này lại hiệu quả đến thế , khiến đoàn quân thú nhân lâm vào cảnh hỗn loạn , hổ nhân phẫn nộ rít gào , báo nhân kêu lên thảm thiết , viên nhân hú lên từng hồi , trong nhất

    ReplyDelete

Scripting Topics

MEL (41) Maya (39) Scripting (32) Scripts (21) programming (14) Free Mel Scripts (8) MaxScript (7) Coding (6) Rigging (5) tutorial (5) 3ds Max (4) Python (4) Tricks (4) faceware (4) image metrics (4) Learn (3) Namespace (3) Namespacing (3) animation (3) facial (3) webinar (3) Code (2) GDC (2) Game Developers Conference (2) Multiple Namespaces (2) Print Selected Objects (2) Recursive (2) Removing Namespace (2) Return (2) Set Driven Keys (2) TOkenize (2) Tips (2) Toggle Background Color with MEL (2) animation tools (2) animators resource (2) deformers (2) learning (2) maya tools (2) mesh (2) modeling (2) nodes (2) procedure (2) script swell (2) transforms (2) Animschool (1) Attribute (1) Background Color (1) Beer (1) Blur (1) Character Setup (1) Check if an object exists (1) Class (1) Command Line (1) Constraints (1) Create SDK (1) Create a directory with mel (1) Data (1) Export (1) FilterString (1) Fix (1) Floating Slider Time (1) Functions (1) Get Maya Version MEL (1) Get Parent (1) Google (1) Holiday (1) How To Write To A Text File (1) Import (1) Incremental Save (1) Index (1) Joint Chain (1) Make Set Driven Keys (1) Maya Version (1) Modules (1) Objects (1) Orient Constraint (1) PYMEL (1) Parent (1) Parent Constraint (1) Point Constraint (1) Position (1) Print (1) Print Current Selection (1) Print Random Quotes (1) Print Selection (1) Print Vertices (1) Progress Bar (1) Progress Window (1) PyQT (1) Removing Spaces From Names (1) Scene File Name (1) Select Connections (1) Select Outgoing Nodes (1) Split Bones (1) Split Joints (1) St. Patrick's Day (1) String Array (1) System (1) Transfer UVs (1) Viewport (1) White Space (1) Windows Username (1) Zero Out Attributes (1) animButtonState (1) arrays (1) articles (1) auto key (1) better (1) blendshapes (1) break (1) confirm dialog (1) continue (1) convention (1) e3 (1) efficiency (1) error (1) eval (1) executable (1) fclose (1) fopen (1) fprint (1) games (1) improving (1) infinite loop (1) joints (1) listHistory (1) listRelatives (1) logic (1) loops (1) milestone (1) nodeType (1) objExists (1) recursion (1) rotates (1) rotations (1) schools (1) sculpting (1) setAttr (1) shout outs (1) source (1) source a script with a variable (1) speed (1) tech-artists.org (1) translates (1) video (1) warning (1) world matrix (1) worldMatrix (1)
 
Script Swell - Blogged